Fysioment logo

Muita hoitomuotojamme

Niqama-tuoli

Niqama-tuoli on turvallinen ja hellävarainen apuväline ohjattuna myös omatoimiseen niska-/hartia-alueen ja selkäongelmien hoitoon.

Niqama Q2 -traktiotuoli sopii erinomaisesti ammattilaisten käyttöön, erilaisten hoitojen apuvälineeksi ja terapioita tukevaksi itsehoitolaitteeksi.

Jo muutaman minuutin (5-10) venytyshoito on riittävä.

Niqama-tuoli

Lääketieteellinen akupunktio

Akupunktiota käytetään hoitomuotona tuki- ja liikuntaelinvaivoihin, kivun hoitoon ja lihasten rentouttamiseen. Yleisimpiä ovat niska-hartiaseudun ja selän kiputilat, päänsärky, migreeni ja nivelrikon aiheuttamat kivut.

Usein akupunktioon liittyy lisäksi myönteisiä oheisvaikutuksia, kuten unen laadun, vastustuskyvyn ja aistitoimintojen paraneminen, yleinen rentoutuminen, stressin väheneminen ja hormonitoiminnan normalisoituminen.

Akupunktion vaikutus perustuu elimistön kemiallisten aineiden vapautumiseen, jotka estävät kipuviestin välittymistä tai saavat aikaan miellyttävän rentoutuneen olon. Hoitokerrat määräytyvät yksilöllisesti asiakkaan tarpeista riippuen.

Akupunktiossa käytetään ruostumattomasta teräksestä valmistettuja steriilejä, kertakäyttöisiä neuloja. Hoito ei ole kivuliasta asiakkaalle.

Akupunktio

Kinesioteippaus

Kinesioteippaus on monipuolinen hoitomuoto, esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinvaivoihin, neurologisiin ongelmiin tai kuntoutuksen osana. Kinesioteippausta käytetään yleisimmin vähentämään kipua ja lisäämään liikkuvuutta, sekä lihasvoimaa.

Kinesioteippauksen teoreettisia vaikutuksia

• kipu lievittyy
  • liikkuvuus lisääntyy
  • lihasvoima kasvaa